گاو صندوق

گاوصندوق کاوه

گاو صندوق

گاوصندوق کاوه

  • ۰
  • ۰

فیلتر هوا و کاربرد آن

 


"فیلتر هوا" وسیله ای ضروری در خودرو است. این فیلترها  به دلیل توانایی جذب ذرات معلق در هوا ، از ورود گرد و غبار و ذرات آلوده هوا به موتور خودرو جلوگیری می کند. به طور معمول ، یک موتور اتومبیل از هر گالن سوخت هزار گالن هوا استفاده می کند. در این حالت ، ما باید از "فیلتر هوا" برای سوخت صحیح خودرو استفاده کنیم.

مشخص است که فیلتر هوا خودرو پس از مدتی پر از ذرات ، گرد و غبار و آلودگی می شود و در واقع مسدود می شود. برای جلوگیری از بروز مشکل در متابولیسم خودرو ،  باید بعد از مدت زمان مشخصی تعویض شود. سوخت نمی رسد ، بنابراین سوخت بنزین کامل نخواهد شد و باعث افزایش مصرف سوخت در خودرو می شود. "فیلتر هوا" در سیستم سوخت خودرو ، در کابین نیز استفاده می شود.

 همچنین هوای ورودی به کابین خودرو را تصفیه می کندبا این وجود ، کاربرد اصلی فیلتر هوا در خودرو ، تصفیه هوای ورودی به سیستم احتراق و سوخت است. اگرچه قیمت فیلترهای هوا در مقایسه با سایر قطعات خودرو بسیار کم و ارزان است ، اما عدم توجه به آن می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کرده و هزینه های زیادی را به دنبال داشته باشد.

با توجه به نقش و تأثیر مهم فیلتر هوا در خودرو ، باید در نگهداری و تعویض به موقع آن دقت کنید.
فیلترهای هوا که در اتومبیل ها استفاده می شوند معمولاً یک فیلتر هوای کاغذی هستند که ارزان بوده و به راحتی قابل تعویض هستند و شما می توانید این کار را به راحتی و بدون کمک مکانیک انجام دهید. با این حال ، باید توجه ویژه ای به فیلتر هوا در اتومبیل خود داشته باشید.

نقش فیلترهای هوا در سوخت

فیلتر هوا وظیفه تنظیم میزان هوای ورودی به موتور و جذب آلاینده ها و ذرات هوا را بر عهده دارد. حتی می توان گفت همانطور که ریه ها در بدن انسان نقش مهمی دارند ، فیلتر هوا نیز تأثیر اساسی بر روی ماشین دارد و بسیار مهم و ضروری است. اگر به موقع تعویض نشود ، عواقب و مشکلاتی را در تنفس خودرو ایجاد می کند. علاوه بر موتور خودرو ، از فیلتر هوا در کابین خودرو نیز استفاده می شود و هوای ورودی کابین خودرو را تصفیه می کند. 
 

  • ۰۰/۰۲/۱۵
  • mehrad.ads21 mehrad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی